4 Şubat 2015 Çarşamba

Doğrudan Postalama Reklam Metni

Posta reklamları ile ilgileniyor ve reklam yazarlığı hakkında bilgi edinmek istiyorsanız öncelikle önceki yayınlarımızdan Reklam Metni Yazımı başlıklı yazımızı okumanızı öneririz. Sonrasında reklam yazarlığını kullanım yerleri bakımından bir de Açıkhava ve Satış Yeri için Reklam Metni başlığı ile paylaştığımız konuya da göz atmanız yine faydanıza olacaktır. Şimdi e-postalarda sıkça karşı karşıya kaldığımız doğrudan postalama reklam metni hakkında ki bilgilerimizi paylaşmaya başlayabiliriz...

Hedef kitle ile arasında dolaysız iletişim kurarak kupon ve sipariş formları sayesinde satın alma davranışına teşvik eden postalama reklam, materyallerin okunmama, silinmeme yahut reddetme veya çöpe atma gibi risklerle karşı karşıyadır. Bu sebeple hedef kitlenin dikkatini çekme ve ilgisini sürdürme noktasında reklam yazarının işi epey zordur ve bu türde ki reklamların açılıp okunmasını sağlayabilmek adına yaratıcı olması gerekmekte olup, aynı zamanda yazacağı metinde konuşma dilini kullanarak samimi ve anlaşılır olmalıdır. Ancak her ne kadar birebir iletişim ile konuşma dilini kullanıyor da olsa senli benli yerine sizli bizli dil kullanmalıdır. Reklamını yaptığı postalama metni içerisinde ürün veya hizmet ya da markanın adını mümkün olduğunca sıkça vurgulamalıdır fakat sadece yazılı ögeler içermeksizin göz alıcı, fotoğraf, grafik, renk ve resim gibi bazı görsellerle özgün ve çarpıcı tasarım oluşturarak hedef kitlenin sıkılmadan okuyabileceği uzunlukta ve okumasını kolaylaştıran bir metin hazırlamalıdır.

Bir reklam yazarının doğrudan postalama reklam metni yazarken ki amacı kesin ve net mesajları hedef kitleye vererek ürün veya hizmeti sipariş etmesini sağlamaktır. Bunun için;

Güçlü bir başlangıç, başlık veya ilk paragrafla birlikte bir yarar sunularak bu yararın önemine yazının devamında vurgu yapılır.
Etkiyi metin içerisinde devam ettirerek test sonuçları varsa laboratuvar bulguları ile tanık ifadeleri gibi kanıt sunularak ürün veya hizmetin yararı, özellikleri ve rakiplerinden farkı açıklanır.
Son olarak olumlu bir son ile hedef kitlenin ürün veya hizmeti satın alınmasıyla sahip olacağı yarar tekrarlanarak ikna edilir ve satın alma eylemine teşvik edilir.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder