Posta reklamları ile ilgileniyor ve reklam yazarlığı hakkında bilgi edinmek istiyorsanız öncelikle önceki yayınlarımızdan Reklam Metni Yazımı başlıklı yazımızı okumanızı öneririz. Sonrasında reklam yazarlığını kullanım yerleri bakımından bir de Açıkhava ve Satış Yeri için Reklam Metni başlığı ile paylaştığımız konuya da göz atmanız yine faydanıza olacaktır. Şimdi e-postalarda sıkça karşı karşıya kaldığımız doğrudan postalama reklam metni hakkında ki bilgilerimizi paylaşmaya başlayabiliriz...
Hedef kitle ile arasında
dolaysız iletişim kurarak kupon ve sipariş formları sayesinde satın alma
davranışına teşvik eden postalama reklam, materyallerin okunmama, silinmeme
yahut reddetme veya çöpe atma gibi risklerle karşı karşıyadır. Bu sebeple hedef
kitlenin dikkatini çekme ve ilgisini sürdürme noktasında reklam yazarının işi
epey zordur ve bu türde ki reklamların açılıp okunmasını sağlayabilmek adına yaratıcı
olması gerekmekte olup, aynı zamanda yazacağı metinde konuşma dilini kullanarak
samimi ve anlaşılır olmalıdır. Ancak her ne kadar birebir iletişim ile konuşma
dilini kullanıyor da olsa senli benli yerine sizli bizli dil kullanmalıdır.
Reklamını yaptığı postalama metni içerisinde ürün veya hizmet ya da markanın
adını mümkün olduğunca sıkça vurgulamalıdır fakat sadece yazılı ögeler
içermeksizin göz alıcı, fotoğraf, grafik, renk ve resim gibi bazı görsellerle
özgün ve çarpıcı tasarım oluşturarak hedef kitlenin sıkılmadan okuyabileceği
uzunlukta ve okumasını kolaylaştıran bir metin hazırlamalıdır.
Bir reklam yazarının doğrudan
postalama reklam metni yazarken ki amacı kesin ve net mesajları hedef kitleye
vererek ürün veya hizmeti sipariş etmesini sağlamaktır. Bunun için;
Güçlü
bir başlangıç, başlık veya ilk paragrafla birlikte bir yarar sunularak bu yararın
önemine yazının devamında vurgu yapılır.
Etkiyi
metin içerisinde devam ettirerek test sonuçları varsa laboratuvar bulguları ile
tanık ifadeleri gibi kanıt sunularak ürün veya hizmetin yararı, özellikleri ve
rakiplerinden farkı açıklanır.
Son olarak olumlu bir son ile hedef
kitlenin ürün veya hizmeti satın alınmasıyla sahip olacağı yarar tekrarlanarak ikna
edilir ve satın alma eylemine teşvik edilir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder