3 Şubat 2015 Salı

Açıkhava ve Satış Yeri için Reklam Metni

Açık ve kapalı mekanlara yönelik reklam ve satışa yönelik metin yazımına geçmeden önce konuya hakim ve daha doğru bir yerden giriş yapmış olmanız adına öncelikle okumadıysanız bir önceki yayınımız olan Reklam Metni Yazımı başlıklı yazımızı okumanızı tavsiye eder, açıkhava ve satış yeri için reklam metni hakkında bilgilerimizi paylaşmaya başlayabiliriz...

Hedef kitlenin yoğun bulunduğu kapalı mekanlar dışında ki noktalarda hareketli veya hareketsiz olarak yer alan açıkhava reklamcılığı, yine hedef kitlenin yoğun olduğu kapalı satış mekanlarında yüz yüze ve birebir olarak satış yeri reklam malzemeleri olarak ayrı bir şekilde uygulanır. Her ikisi de destekleyici mecra olarak tercih edilir. Reklam metni yazma yöntemlerinin birbirine benzerlik gösterdiği bu iki reklamcılık türü, bulunan mekan ve uygulama açısından farklı özellikler taşımaktadır.

Dış çevre ile yoğunluk içinde ki hedef kitlenin, çeşitli şekilde dikkati dağılabildiğinden reklam yazarının da kalabalık ortamlarda ve hareket halinde ki hedef kitleyi dikkate alarak uyaranları düşünmesi, bu reklam ortamları için metin yazması gerekmekte olup, yazılı ögeler ile görselliği desteklediği dolayısıyla daha çok görsel ögelerin ön planda olduğu bir metin hazırlamalıdır. Mümkün olduğunca metin, kısa ve anlaşılır, basit, akılda kalıcı aynı zamanda çarpıcı bir mesaj vermelidir. Gözün alışkın olduğu küçük harfler tercih edilebilirken, pastel renklerden kaçınmalıdır.

Metinler, kısa bir mesaj veya sloganın içerdiği ortalama 4, 5 sözcükten oluşan, mümkünse kurumsal renklerin tercih edildiği veya birbirine zıt ve parlak renkler kullanıldığı, arka planın olabildiğince sade olduğu, insanların rahatlıkla uzak mesafeden okuyabileceği bir yazı stili ile büyük puntonun tercih edildiği, hizmet ya da ürünün yararı veya satış mesajın öne çıktığı, grafik, resim, fotoğraf, gibi göze hitap eden büyük görsellerin kullanıldığı ve denge, ritm, uyum, çerçeveleme, kompozisyon, boş alan kullanımı gibi tasarım özelliklerine dikkat edilerek çarpıcı ve özgün bir tasarım geliştirilerek hazırlanmalıdır.

Metinlerin taşıması gereken bu özellikleri kullanarak reklam metin yazarının, hedef kitlenin dikkatini çekerek ilgisini devam ettirmesi gerekmektedir.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder