Açık ve kapalı mekanlara yönelik reklam ve satışa yönelik metin yazımına geçmeden önce konuya hakim ve daha doğru bir yerden giriş yapmış olmanız adına öncelikle okumadıysanız bir önceki yayınımız olan Reklam Metni Yazımı başlıklı yazımızı okumanızı tavsiye eder, açıkhava ve satış yeri için reklam metni hakkında bilgilerimizi paylaşmaya başlayabiliriz...
Hedef kitlenin yoğun bulunduğu kapalı
mekanlar dışında ki noktalarda hareketli veya hareketsiz olarak yer alan açıkhava
reklamcılığı, yine hedef kitlenin yoğun olduğu kapalı satış mekanlarında yüz
yüze ve birebir olarak satış yeri reklam malzemeleri olarak ayrı bir şekilde uygulanır.
Her ikisi de destekleyici mecra olarak tercih edilir. Reklam metni yazma
yöntemlerinin birbirine benzerlik gösterdiği bu iki reklamcılık türü, bulunan
mekan ve uygulama açısından farklı özellikler taşımaktadır.
Dış çevre ile yoğunluk içinde
ki hedef kitlenin, çeşitli şekilde dikkati dağılabildiğinden reklam yazarının
da kalabalık ortamlarda ve hareket halinde ki hedef kitleyi dikkate alarak
uyaranları düşünmesi, bu reklam ortamları için metin yazması gerekmekte olup,
yazılı ögeler ile görselliği desteklediği dolayısıyla daha çok görsel ögelerin
ön planda olduğu bir metin hazırlamalıdır. Mümkün olduğunca metin, kısa ve
anlaşılır, basit, akılda kalıcı aynı zamanda çarpıcı bir mesaj vermelidir.
Gözün alışkın olduğu küçük harfler tercih edilebilirken, pastel renklerden
kaçınmalıdır.
Metinler, kısa bir mesaj veya sloganın içerdiği
ortalama 4, 5 sözcükten oluşan, mümkünse
kurumsal renklerin tercih edildiği veya birbirine
zıt ve parlak renkler kullanıldığı, arka planın olabildiğince sade olduğu,
insanların rahatlıkla uzak mesafeden okuyabileceği bir yazı stili ile büyük puntonun tercih edildiği, hizmet
ya da ürünün yararı veya satış mesajın öne çıktığı, grafik, resim, fotoğraf, gibi
göze hitap eden büyük görsellerin kullanıldığı
ve denge, ritm, uyum, çerçeveleme, kompozisyon, boş alan kullanımı gibi tasarım
özelliklerine dikkat edilerek çarpıcı ve
özgün bir tasarım geliştirilerek hazırlanmalıdır.
Metinlerin
taşıması gereken bu özellikleri kullanarak reklam metin yazarının, hedef
kitlenin dikkatini çekerek ilgisini devam ettirmesi gerekmektedir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder