Çoğu zaman reklam ile karıştırılan, ancak kapsam açısından reklamın aracı olan sponsorluğun reklamla benzer yanlarının olması sebebiyle zaman zaman iki terimin karıştırılmasına yol açsa da farklılıklarını yansıtarak kavram kargaşasının önüne geçmek için reklam ve sponsorluk arasındaki farklılıklara biraz daha yakından bakmak istedik.
Kısaca her ikisinin de tanıtım amacı güttüğü, sponsorluk ve reklamın aynı ya da benzer iletişim araçlarını kullandıklarını söylemek doğru olacaktır.
Sadece belirli bir hedef kitleye vermek istediği mesajı yansıtan sponsorluğun, reklam gibi içeriği önceden kontrol edilmiş mesajlara ihtiyacı yoktur.
Bedava reklam programlarının teşhiri ile ilgili faaliyetlerin söz konusu olduğu sponsorlukta bu durum yapılan sponsorluğun önemine bağlı olarak gerçekleşebilir. Reklamda ise belirli bir ödeme karşılığı kitle iletişim araçlarından birinin yer alması gerekir.
Topluma katkı sağlamayı kurum kimliğinin tanınmasını, kurum imajı geliştirmeyi, kurum kültürünü oluşturmayı temel alan sponsorluğa karşın reklamda yalnızca bir ürünün tanıtımı yapılarak marka imajı yaratılmaktadır.
Satışa yönelik yatırım kalemlerinden oluşan reklam harcamalarında, yatırımın geri dönme süresinin mümkün olduğu kadar kısa olması beklenirken sponsorlukta toplumda yaratılacak olumlu kuruluş imajının sonuçları dolaylı bir biçimde geri dönmektedir.
Bir ürün yada hizmeti duyurmak amacıyla hazırlanan reklamla, mesajın kitle iletişim araçlarında yer ve zaman satın alınarak yayınlanırken sponsorluk reklama göre daha yararlı, ilkeli ve ahlaki bir faaliyet olarak algılanır. Oysa reklam tamamen ticari amaçlarla gerçekleştirilen bir faaliyet olarak görülmektedir.
Sponsorluk aktivitelerinin aynı zamanda sosyal sorumluluk bilinci ile de yapılabilmekte olması onu reklamdan ayıran bir başka özelliktir. Halk arasında iyi bir imajın oluşmasını sağlamakta sosyal sorumluluk alanında yapılan faaliyetler kâr amacına yönelik olmamaktadır.
Bir sponsorluk haberi veya görüntüsü ile kitle iletişim aracında yayınlanan reklamın değerini aynı tutmak yanıltıcı olur. Sponsorluk haberi veya görüntüsünde sponsor firmanın isminin görülmesi reklam mesajı ile aynı etkiyi oluşturmayacaktır. Reklamda mesaj dikkatli bir biçimde ve kontrollü olarak hedef kitleye iletildiği için etkileri de farklıdır.
Ayrıca sponsorluklar sadece kuruma değil, topluma da katkı sağladıkları için kamuoyu tarafından desteklenmektedir.
FutureLifeBox
25 Kasım 2014 Salı
Reklam ve Sponsorluğu Birbirinden Ayıralım
Etiketler:
Reklam
,
Reklamcılık
,
Sponsor
,
Sponsor Reklam
,
Sponsorluk
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder