Bilinen en eski reklam tekniklerinden biri olan açıkhava reklamcılığının modern anlamda uygulamalarının ülkemizde duvar ve çatı uygulamaları ile başlayan sonra yeni uygulamalarıyla yoğun bir şekilde tercih edilen bir mecra haline geldiği dikkat çekmektedir. Bir nevi vitrin olarak kabul edilen bu reklam türü ile gün içerisinde yoğun yaşam temposuna ayak uydurmaya çalışan her an her yerde bu reklam ortamları ile karşılaşan hedef kitlenin gün boyu bu reklamlardan herhangi birine bakmama, görmeme ve okumama gibi bir seçme şansı olmadığı gibi son teknolojik gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan yaratıcılık, tasarım ve sunum zenginliği ise bu tür reklam mesajlarının ilgi çekici bir şekilde iletilmesini daha da kolaylaştırmaktadır. Yani dolayısıyla, bu tür reklamlardan kaçış olasılığı neredeyse yok gibidir.
Madem kaçamıyoruz, illa ki hayatımızın bir anında hepimizin reklama ihtiyacı olabileceği açısından ki yoksa da yine bilinçlenmemiz bakımından daha önce değindiğimiz Açıkhava Reklamları (Outdoor Advertising) blog yazımızı da okuyarak konuya iyice hakim olabileceğinizi hatırlatalım.
Açıkhava reklam ortamları özellikle trafiğin yoğun olduğu ve kişilerin sıklıkla tercih ettiği güzergâhlarda, kalabalıklığın bulunduğu noktalarda, kavşaklar, trafik ışıkları, meydanlar, ulaşım araçları gibi yerlerdeki kimi uygulamalar ile daha sık karşımıza çıkmakta olan açıkhava reklam ortamlarını şu şekilde gruplandırarak hatırlayalım;
• Hareketli Açıkhava Reklam Araçları: Dış yüzeylerin giydirilmesi; Kara, hava, deniz, yer altı metro ulaşım araçları.
• Hareketsiz Açıkhava Reklam Araçları: Şehir mobilyaları; Banklar, duraklar, çöp kutuları, billboard, megaboard, pankart, afiş, bez afiş, silindir kule, bina cepheleri, çatı tabelaları, ışıklı tabela direkleri, raket, ışıklı pano, dijital ekran, yer ve cam grafikleri, dev televizyonlar, vb.
Kişilerin gelip geçtiği, beklediği süre dikkate alınarak gözün gördüğü her yerin bir araç haline getirilebildiği açıkhava reklamcılığında, hedef kitlenin kolay okuyabilmesi, anlama ve benimseyebilmesini sağlayacak kısa mesaj tercih edilirken, akılda kalıcılığı açısından dikkat çekici renk, ışık ve görseller eşliğinde belli aralıklarla mesaj tekrar edilerek, her ortamda mesajla karşılaşabilmesi sağlanabilmektedir.
Açık alandaki yaşam alanlarını hızla kuşatan, genelde destekleyici bir mecra olarak tercih edilen açıkhava reklamcılığın avantaj ve dezavantajlarına göz atmamız gerekirse şu şekilde sıralayabiliriz;
Avantajları:
• Farklı boyutlara sahip olabildiğinden tüketici algısı üzerinde hakimiyet kurabilmekte,
• Renk ve ışık kullanımı ile dikkat çekiciliği artırabilmektedir,
• Diğer reklam ortamlarına paralellik sağlayarak ortak mesaj ve vurgu kullanımına uygundur,
• Açıkhava reklamcılığı için gözün görebildiği her yer bir reklam ortamı olarak kullanılabilmekte,
• Günlük yaşam içerisinde nüfusun büyük çoğunluğu tarafından günün her saatinde görülebilmekte,
• Kalıcı olduğundan hedef kitleye ürünü gün boyu anımsatabilmektedir,
• Maliyet ve alan açısından istenilen sayıda ve çok farklı boyutlarda yer satın alınabildiğinden esnektir,
• Mesajın kısa olması akılda kalıcılığı ve kolayca benimsemeyi sağlayabilmektedir.
Dezavantajları:
• Hedef kitle hareket halinde iken dikkatini çekebilmek ve ilgisini sağlayabilmek zordur,
• Çok büyük puntolarla kısa mesaj oluşturma zorunluluğu alan büyüklüğüne rağmen yaratıcılığı kısıtlayabilmektedir,
• Dışarıdan kişilerin etkisiyle zarar görebileceği gibi hava şartlarından olumsuz olarak etkilenebilir.
FutureLifeBox
28 Kasım 2014 Cuma
Açıkhava Reklamcılığından Kaçış Mümkün mü?
Etiketler:
Açıkhava Reklamı
,
Billboard
,
Durak Pankartları
,
İstasyon Reklamları
,
Metro Afişleri
,
Reklam
,
Reklamcılık
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder