29 Ekim 2014 Çarşamba

Reklamcılık ve Yeni Medya

Sosyal ağların ve internet dünyasının hayatımızdaki yeri...
Çeşitlenen ve yaygınlaşan kitle iletişim araçları 19. yüzyılın ortalarından itibaren, ulusal pazarların biçimlenmesinde ve medya sektörünün ticari bir faaliyet alanı olarak gelişiminde önemli rol oynayan ve genişleyen bu pazarlarda önceleri küçük gruplara yüz yüze iletişim ya da basit tabelalarla duyurum faaliyetlerini içeren Reklamcılık faaliyetleri, kitle iletişim araçlarının sağladığı olanaklar çerçevesinde geniş kapsamlı tanıtım faaliyetlerine dönüşmüştür. 
Özellikle o yıllarda televizyonun insan yaşamına dahil olması ve toplumsal olarak dünya çapında yaygınlaşmasıyla birlikte mecralar, finansal açıdan değer kazanmaya başlayarak Tüketici bilinci medya aracılığıyla dönüştürülmeye çalışılmış olup günümüz Dünyasında ise imkanların arttığı teknolojinin fevkalade hızla gelişmesiyle artan aygıt ve cihazlar yardımıyla hemen hemen her an tüketiciyle buluşmak mümkün hale gelmiştir.
Bu bağlamda Medyayı Reklam açısından önemli kılan mecraları hatırlayıp günümüzde yaygınlaşan internet reklamcılığına yakından göz attıktan sonra Hoş Geldin Mobil Uygulama konu başlıklı blog yazımızla konuyu iyice harmanlamanız mümkün hale gelecek.
Dergi -­ Gazete Reklamları
Radyo Reklamları
Televizyon Reklamları
Video Reklamları
Sinema Reklamları
Açıkhava Reklamları (Outdoor Advertising) (Daha sonra dilerseniz bilmeyenler açısından yorum kutumuzdan talepte bulunanlar için bu reklam biçimini yakından inceleyebiliriz)
Posta Yoluyla Reklam
Satış Noktası Reklamları (P.O.P. -­ Point of Purchase Advertising Institute)
Internet Reklamları; İşleyiş itibariyle onu diğer kitle iletişim araçlarından farklı kılan özellik ise yoğun olarak başvurulan ve hemen hemen tüm yaş gruplarına hitap eden ve hedef kitleye ulaşmada önemli bir araç olup en etkin ölçümlenebilen reklam mecrası olmasıdır.
Şimdi büyük başlıklar altında göreceğimiz reklamların hangisinin ihtiyacınızı çözümleyeceği size kalmış;
1.BANNER REKLAMLAR
a. Standart Banner (Bant) Reklamları:
Dünya genelinde kabul görmüş -Leaderboard Full Banner Half Banner Skyscraper -Wide Skyscraper -­Medium Rectangle Vertical Rectangle -­Rectangle formatlardan oluşan,
Türkçe karşılığı “manşet, büyük başlık” olan Standart Banner’lar için neredeyse internetteki tüm siteler üzerinde ayrılmış bir reklam alanı mutlaka bulunur.

Banner’lar reklam amaçlı kullanılan, marka, hizmet veya ürün tanıtmak için hazırlanmış hareketli veya hareketsiz reklam öğeleridir.

b. Zengin Medya Banner (Bant) Reklamları: 
Standart Banner’lardan en önemli farkı, kullanıcı ile etkileşim kurmaları olup animasyon, ses, video veya etkileşimli özellikler içeren Banner çeşitlerinden oluşur;
Rollover Banner; İlgili sitenin reklam alanlarında yayınlanan, mouse ile üzerine gelince tıklamadan aşağıya doğru açılan reklamlardır.
Asansör Banner; Sayfanın en üstünde yer alan, sayfanın yüklenmesiyle aşağıya
doğru itilerek küçülen ve 5 sn sonra kendiliğinden kapanan banner reklam modelidir.
Menüde Asansör; Menünün üzerine yerleşerek mouse ile üzerine gelindiğinde menüyü aşağıya doğru iterek genişleyen reklamlardır.
Streaming; Haber satırı alanına reklam metni girilerek detayın okunması için açılan yeni pencerede kullanıcıya işitsel ve görsel olarak seslenen advertorial
metninin yer aldığı çok fonksiyonlu reklam modelidir.
Advertorial; İçerisinde, yer alan firma veya ürün isimlerinden firmanın web sitesindeki ilgili yerlere link verilerek oluşturulan, Reklamverenin haber bülteni veya bilgilendirme amaçlı yazılarından hazırlanan çalışmalardır.
Floating Ad; Web sayfası üzerinde maksimum 7 sn hareket eden ardından kaybolan veya küçülerek sayfanın bir köşesine yerleşen reklamlardır.
Ad Corner (Cover Page); Ekranın sol üst köşesinde yer alan ve Mouse ile üzerine gelindiğinde büyüyerek açılan reklam modelidir.
Sabit Alt Bant Banner; Sayfanın en altında sabit olarak yer alan ve kapat tuşuyla
kapatılabilen uygulamadır.
Son Dakika Haberi İçinde Tanıtım; Son dakika haberi arasında geniş banner alanı şeklindeki reklamlardır.
Page Skin; Sabit olarak kullanılan reklamlardır.
2.ARAMA MOTORU PAZARLAMA
a. Arama Motoru Reklamları: 
Google ve benzeri birkaç farklı arama motoru üzerinde yayınlanabilen, Google’a endeksli ve bazı programları sayesinde detaylı olarak hedeflenen kitleye yönelik internet reklamlarıdır.
b. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO):
Web sitesi üzerinde ve web sitesi haricinde, dış sitelerde uygulanan işlemlerin
bütününü kapsayarak site ve sayfalarının arama motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesi ve arama sonuç sayfalarında üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir.
c. Akıllı Linkler (Intellitxt):
Kullanıcının, Akıllı Link’in üzerine mouse’unu götürdüğünde bir reklam kutusunun görünmesi ve bu reklam kutusunda zengin medya banner uygulamalarına benzer, animasyon, ses veya video sunulması olup, Web siteleri sayfalarında bulunan metinlerde bazı kelimelerin parlatılarak link haline getirilmesidir.
3.SOSYAL MEDYA PAZARLAMA
Kısaca facebook, twitter vb. sosyal medya siteleri üzerinde marka, hizmet ve ürünlerin tanıtımı amacıyla yapılan pazarlama çalışmalarının genel adıdır.
Müşteri ilişkilerini güçlendirmek ve online PR amaçlı kullanmak uzun dönemde fayda sağladığı gibi Banner’lar ile paralel mantıkta, sosyal medya siteleri üzerinde yayınlanan reklam öğeleri kullanılabilmektedir.
4.ONLINE PR
Sosyal medya pazarlama uygulamalarını bir kolu olarak kapsayan Online PR, Genel olarak web siteleri ve blog’lar üzerinde “haber içeriklerinin” (advertorials) yayınlanması ile uygulanan bir entegre reklam türüdür.
5.E-POSTA İLE PAZARLAMA
Başlangıçta yoğun bir çalışma isteyen ve doğru uygulandığı zaman uzun vadede kârlı  bir “internet pazarlama” tekniğidir. Dikkat edilmesi gereken en önemli konu, gönderilen e-­posta’lar için kullanıcıdan izin almak ve SPAM nitelikli e-­posta’lar göndermemeye özen gösterilmesi gerekmektedir.
6.SATIŞ ORTAKLIKLARI (Affiliate Marketing)
Basit bir ifadeyle komisyonculuk olarak nitelendirilebileceğimiz, Satış ortaklıkları dahilinde, internet üzerinde bir başkasının ürününü satması için bir yol oluşturarak satış gerçekleştiğinde komisyon alınmasıdır.
7.DİĞER UYGULAMALAR
Fırlayan (Pop-­up / Pup-­under) Kutular; İnternette bir sitede dolaşırken bir anda ekranda beliren reklamlardır.
Kenar Çerçeveleri; Genellikle mikro veya mini site şeklinde İçerik alanlarındaki diğer canlandırma veya etkileşimli internet reklamlarından ayrılan online sayfaların dikey bölümleridir.
Rich Media; Kullanıcı, siteler arasında gezinirken karşısına çıkan tam sayfa Animasyon, ses ve interaktivitenin entegre edilebildiği reklamlardır.
Ekran Koruyucular (Screen Saver); Bilgisayar ekranı belli bir süre hareketsiz kaldığında ortaya çıkan hareketli görüntülerdir.
İtme (Push); Kullanıcıların daha önce girdikleri ya da alışveriş yaptıkları bir siteye bıraktıkları bilgiler ışığında belirttikleri tercihlere bağlı olarak oluşturulan ve kullanıcıya gönderilen içeriklerdir.
Görünürlük (Impression); Web sayfasında dönüşümlü olarak gösterilmekte ve sayfaya giren ziyaretçi sayısına göre değiştirilmekte olan, Kullanıcıya gösterilme sayısına göre fiyatlandırılan internet reklamlarıdır.
Kardeş Pencereler; İlk olarak ekranda beliren reklam içeriğinden sonra görünen ikinci reklam içeriğinin ardı arkasına birbiriyle bağlantılı içerikler şeklinde belirdiği reklamlardır.
Advergame; Geleneksel pazarlama yöntemlerinden sıyrılmak isteyen firmaların tercih ettiği pazarlama içerikli mesajlarla marka bilinirliliğini artıran bir oyun türü olup, tüketici ve marka arasında pozitif bir bağ geliştirerek markanın daha akılda kalıcı hale gelmesini sağlar.

Gerek amaçları gerekse hedef kitleleri veya sunulduğu mecralar bakımından ele alındıklarında reklamların çok farklı stratejilerin ürünleri olduklarını gözlemleye bilmekteyiz.

Sizde internet reklam Dünyasında yerinizi almaya hazırsanız size hizmet vermek için biz hazırız. Bize buradan ulaşabilirsiniz; FutureLifeBox

Sosyal Ağ ve İnternet Dünyasındaki Yeriniz

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder